Attól, hogy egy fizikai boltban jól fogy valami, még nem biztos, hogy online is fog. Az online üzleti terv meghatározása előtt a stratégia megalkotása a legegyszerűbb, legpraktikusabb és legolcsóbb módja annak, hogy teszteljük a piacot, és megnézzük, valóban eladhatóak-e a termékeink.
Érdemes kiválasztani néhány kedvenc terméket, és megnézni, hogy miként működnek.
Ha a termékünk viszonylag jól fogy, megtehetjük az ugrást. De ha nem, akkor még mindig újra tervezhetünk. Nem fogunk best seller terméket találni három hónap alatt, de ne szenvedjünk évekig.
Tanácsok a webshophoz
Ha az összes költségvetést egy szuper webshopra költjük, nem marad elég pénz a promócióra. Tanács: Apránként. A minimalista weboldalak divatosak. Nézd meg a Zara ruhák oldalát. Fehér háttér, jó fotók és semmi, ami elvonja a figyelmet arról, amit el akarsz adni, vagyis a termékedről.
Mint minden üzletben: ha nem látnak, nem adsz el. Az interneten való megjelenés azt jelenti, hogy rendelkezünk egy alapvető marketingtervvel. A közösségi médiajelenlétet kombinálnia kell a fizetett hirdetésekkel, meg kell tanulni (vagy fel kell venni valakit) a SEO-t és a pozicionálást, és tudni kell, hogy miként kell értelmezni a Google Analytics eredményeit. Olyan dolgokkal kell megismerkedni, mint a közösségi médiatervezés, a marketing, jól meg kell tervezni a tartalmát, blogot kell nyitni, és videókat kell készíteni.
Az e-kereskedelem hosszú távú verseny
Biztos többször hallottuk, hogy Róma nem egy nap alatt készült. Legyünk tisztában azzal, hogy milyen versenyen és kivel versenyzünk. Ha kicsi vagy, nem lehetsz sprinter, maratont kell futnod. Egyszerűen nem lesz elég erőforrásod másra, ami nem feltétlenül rossz dolog. Mindig kereshetsz befektetőket.
Végül ott a logisztika. Az online értékesítés azt jelenti, hogy termékeidnek a lehető leggyorsabban el kell jutniuk a vásárlókhoz. És ez pénzbe kerül. Meg kell vizsgálni a piacon található különböző e-kereskedelmi logisztikai ajánlatokat, és meg kell találni, hogy melyik felel meg leginkább az igényeinknek. Ez az egyik első lépés az e-kereskedelemben, amelybe sok kisvállalkozás belebotlik.