A gazdasági válság kirobbanása óta az ipar, de főként az ipari szolgáltatások hazánkban és világszerte egyaránt átalakultak, hiszen visszaesett a fogyasztás, az élelmiszeren kívül szinte mindenre csökkent a kereslet, ami azt eredményezte, hogy többek között a szállítmányozási- és fuvarozási vállalatok forgalma jelentős mértékben csökkent. Voltak olyan szegmensek és országok, ahol a fuvarozók feleannyi megrendelést teljesítettek, mint a recesszió kirobbanása előtt, ami hatalmas visszaesés volt a korábbi, szinte folyamatos növekedés után.
Miután azonban a gazdasági tragédia után a teljesítmények és a fogyasztás az elmúlt hónapokban, de főként 2014 második felében újra növekedésnek indult, várható volt, hogy az áruszállítás iránti kereslet is megnövekszik, amit a Központi Statisztikai Hivatal is alátámasztott a múlt esztendő harmadik negyedévének eredményei alapján. Két százalékkal emelkedett például az előző év azonos időszakához képest az áruszállítás tonnakilométerben mért teljesítménye, ami a teljes piacra levetítve hatalmas előrelépés, akárcsak a szállított áruk tömege, ami a harmadik negyedévben 9,9 százalékkal volt több az előző évihez képest, ezáltal összesen 77 millió tonnát tett ki. Minden egyes belföldi szállítási lehetőség volumene azonban ennek ellenére is csökkenést mutatott, ezáltal a közúti 13, a csővezetékes 11, a vasúti 0,8, míg a belvízi áruszállítás mértéke szintén 0,8 százalékos visszaesést produkált.
A teljesítmény átlagos növekedése továbbra is a szállítást főtevékenységként végző vállalkozásoknak köszönhető elsődlegesen. Az ilyen vállalatok szolgáltatásaira rohamosan megnövekedett a kereslet a harmadik negyedévben, így az erre szakosodott cégek árutonna-kilométerben mért teljesítménye közel 5 százalékos emelkedést produkált, míg a más szegmenseket is képviselő vállalkozások teljesítmény több mint 6 százalékkal visszaesett az előző év hasonló időszakához mérten. Ez azt jelentheti a gyakorlatban, hogy az emberek főként a szállításra szakosodott, ebben jártas és nevet szerző, mondhatni gyakorlott vállalatokkal dolgoztatnak már, az olcsóbb, de megbízhatatlanabb, a szállítást csak mellékes tevékenységként űző cégek pedig egyre jobban kiszorulnak a piacról.
A KSH alaposabban is kifejtette a vasúti szállítással kapcsolatos adatokat, ezáltal külön kitértek arra, hogy a nemzetközi szállítás volumene is közel 10 százalékos csökkenést produkált, és míg a kivitel 17, az átmenő forgalom pedig 1,2, a behozatal 5,4 százalékkal csökkent ebben a szegmensben. Ezzel szemben növekedést tudott produkálni a belföldi vasúti áruszállítás teljesítménye, ezáltal országhatárokon belül 46 százalékos emelkedést tapasztaltak a harmadik negyedévben az egy évvel korábbi adatokhoz mérten. Jelentéktelen csökkenést tapasztalt a KSH a belvízi áruszállítás forgalmában, nem úgy a légi áruszállításban, aminek 14,5 ezer tonnás áruforgalma majdnem 9 százalékkal volt kevesebb a harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban.